mandag 31. januar 2011

Sytreff i Drammen!

I går var det treff med damene fra Sykroken. Det var andre gangen vi hadde treffet, og på samme sted som sist. Silje hentet meg kl 10, vi puttet bilen full av maskiner og stoff, og dro til Drammen.

I går var vi ni damer der og tre barn. Ikke så vi noe til kommandøren heller. Eller var det noen som gjorde det? Jeg hadde med meg overlock-maskinen og broderi-maskinen min. Jeg fikk ferdig en del ting og noe ble nesten ferdig.

Denne puta var til tante Monica. Hun har nettopp hatt bursdag og da jeg spurte hva hun ønsket seg, var svaret; Pute med hjerte i lilla, rosa eller beige. Da ble denne til. Det er lin fra Stoff og stil. Jeg ble veldig fornøyd med den, og kommer til å lage flere av denne. Ja, jeg fikk bestilling på to stykker av tante Beate med en gang. Tante M ble veldig fornøyd og den passet perfekt inn i stua.

Siden jeg skulle vise fram broderi-maskinen min, tok jeg med et bestillingsprosjekt. Jeg har fått bestilling på Ole Brumm-fleecegenser. Jeg synes denne ble veldig søt og det synes hun som har bestilt den også. Størrelse 92-98. Tror det var noen andre som kunne tenkt seg en broderi-maskin, ja..


Denne Henrikke-kjolen ble helt ferdig. Den er laget av lilla og hvit-mønstrete bomullsstoff og lilla lin. Den lillafargen er nydelig! På kanten mellom de to stoffene har jeg sydd en tynn blondekant. Str 128. Er usikker på om denne blir til Annika eller om den blir til salgs. Annika hadde veldig lyst på den.
Det var det jeg ble helt ferdig med. I tillegg ble jeg nesten ferdig med tre andre Henrikke-kjoler, men de får jeg blogge om når de er ferdige. Gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar