torsdag 6. januar 2011

En til Camilla og en til meg

Camilla, ei god venninne, har bursdag på julaften. Vi har "alltid" feiret dette med fest 2. juledag. I fjor falt den dagen på en søndag og mange hadde jobb dagen etter. Hun inviterte jentene på kosekveld lille-nyttårsaften. Camilla har alltid fått hjemmelagde bursdagsgaver av meg. Så også i år. Jeg synes selv det er så deilig med fleecekjolene. De er gode og varme, akkurat passe, myke, tøffe, fine, unike og bare deilige! Og Camilla skulle jammen meg få en sånn kjole i år.


Og sånn ble den. Brun fleece fra Stoff og stil og gul jersey med brune aper fra CeTho design. Jeg digger det stoffet. Her synes jeg den ble tøff og leken på samme tid. Camilla ble superglad og kosa seg med den i helga.

Mens den brune fleece´n var i tørketrommelen (for alt stoffet jeg syr av, vaskes før bruk), sydde jeg sammen resten av kjolen min. Den hadde ligget halvferdig altfor lenge. Nå skulle den gjøre ferdig til å ha på i bursdagen. Og det har helt klart blitt min nye favoritt!!


Orange fleece fra Stoff og stil og brun fleece inni hetta. Trompet-armer og bånd under puppene. Dette båndet er i brunt med morsomme fugler på. Bånd rundt hetta også.

2 kommentarer:

  1. Så flink du er, Jeanette! Skulle ønske jeg hadde halvparten av syskillsen din......Men du? Syr du sånne kjoler i andre stoffer enn fleece også? Jeans.f.eks? Og hvor mye tar du for en ?
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  2. Hei! Tusen takk. Jeg har sendt deg et svar på Facebook.
    Klem Jeanette

    SvarSlett