tirsdag 3. desember 2013

Barnevotter

 Hausen-vottene til Elisabet i Hausen Makeri er laget i voksenstørrelse og en barnestørrelse. Barnestørrelsen passer til mine eldste barn, på 11 og 9 år. På den andre paret jeg laget, smalnet jeg den delen over hendene. Annika elsker at de er så lange. 

Alma ville jo selvfølgelig også ha votter, så jeg prøvde meg litt fram. Det som er så kjekt, er at når du vet hvordan grunnformen på mønsteret er, så kan du fnt tegne egne votter etter din størrelse. Alma sine passer helt perfekt og er supre barnehagevotter. 

Jeg har prøvd ut flere vottestørrelser. Str 5-7 år er ferdige, str 3-4 år også. Den minste str, 1-2 år trener jeg meg litt på enda. Problemet var at jeg ble syk og sengeliggende i ei uke, og etter det har det ikke blitt flere barnevotter. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar