lørdag 17. juli 2010

Fra gammelt til nytt og noe helt nytt

Før jeg dro på ferie, spurte ei venninne om jeg hadde lyst på stoff og avlagte klær som kunne sys om. Lyst på?! Jeg jublet! Mamma´n hennes hadde masse,
og det ble sendt fire smartesker. Det eneste mamma´n hennes sa, var at hun ønsket at barnebarnet hennes skulle få noen klær jeg hadde sydd. Derfor ble denne laget. En kul 70-talsl overall med lapper på knærne. Mottakeren ble kjempefornøyd! Og ekstra morsomt var det da hun fortalte meg at nettopp det stoffet, rosa, litt bred cordfløyel, hadde mamma´n hennes kjøpt for å lage bukse til henne. For 25 år siden!

Denne er i str 86.










Jeg fikk bestilling på to knebukser. Siden jeg ikke hadde mønster på det, ble det mye prøving. Noe som egentlig Annika er glad for, for det ble to bukser på henne. Denne passet både Annika og den minste mottakeren. Deilig, mykt olastoff med herlig ribb i livet og under knærne, i mørk lilla og lys lilla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar